Nikad teže nije bilo doći do neke konzole za igranje videoigrica nego do PlayStationa 5. Teško je pojmiti da je Sony svoju novuuzdanicu na tržište pustio prije godinu dana. Svi koji su imali zainteresirani za svijet gaminga znaju da je PlayStation 5 konzolu u prvih nekoliko mjeseci od izlaska bilo gotovo nemoguće nabaviti zbog manjka mikročipova u cijelom svijetu. Danas je situacija mnogo bolja. Cijena nije baš niska, u Hrvatskoj se kreće od oko 5500 kuna za najjeftiniju varijantu, no da se nabaviti.
I dok uglavnom videoigre izlaze u varijantama za PlayStation 4 i PlayStation 5, jasno je da će uskoro nova konzola preuzeti primat u svijetu gaminga. Grafika koju nude najnovije igrice, poput Horizon Forbidden Westa ili novog Gran Turisma 7 zbilja je nešto neviđeno. No daleko je PlayStation 5 od savršene igraće konzole. Od samog izlaska počele su se pojavljivati greške i kvarovi koji su otežavali iskustvo novim korisnicima. Srećom pa su nove konzole internetom povezane pa Sony može većinu problema pokrpati ažuriranjima i „zakrpama“, no neki se errori ipak ne mogu riješiti čak ni ažuriranjima.
Koliko god problema bilo s PlayStation 5 konzolama, Sony ih postupno rješava. Očito su nabavili dovoljan broj mikročipova da zadovolje potražnju na tržištu, no preostalo im je optimizirati sustav kako bi konzole radile brže i bolje. Napravili su to serijom ažuriranja, no još uvijek PlayStation pati od kvarova i bugova koji ometaju igrače u uživanju u videoigricama. U sljedećim odlomcima proći ćemo kroz najčešće greške i bugove koji se još uvijek događaju korisnicima PlayStation „petice“.
Prijenos podataka s PlayStationa 4 na PlayStation 5 putem USB-a ili LAN-a
Kad dobijete novi PlayStation 5, prvi potez koji mnogi rade je prebacivanje svih svojih podataka sa svog starog PlayStationa 4. Taj se prijenos može izvršiti putem USB-a ili LAN-a, kako i sam sistem traži od vas kad upalite konzolu.
No neki su korisnici iskusili pad sistema i greške u radu konzole pri prijenosu podataka na ovaj način. Sony je navodno ažuriranjem popravio ovaj problem, no, ako želite smanjiti šanse da se i vama pojavi, proučite PlayStationov vodič koji se dobije u kutiji s konzolom.
Rušenje sustava u „Rest Modeu“
Još jedan čest kvar na PlayStationu na kojem je Sony također poradio i sad se javlja vrlo malo. Ali, ako pregledate forume na kojima je tema PlayStation 5, vidjet ćete da su vlasnici novih konzola često na ovo žalili.
Ako ne želite riskirati s ovim, idite u Postavke (Settings Menu), pronađite System Settings i uđite u Power Saving. Izaberite opciju Set Time Until PS5 Enters Rest Mode i namjestite na Don’t Put in Rest Mode.
Kvarovi na eksternom hard disku
Sony je dugo najavljivao kako će mogućnost upotrebe eksternog hard diska biti jedna od najkorisnijih novih opcija na njihovoj novoj konzoli. Mogućnosti koje pruća ova opcija su mnogobrojne – na eksterni disk mogu se pohraniti sve igrice s PlayStationa 4 na primjer, ali i ostali podaci koji su vam bitni. Ipak, još uvijek korištenje eksternog diska ima prostora za napredak na PlayStationu 5.
Novi vlasnici konzole prijavljivali su problem s prebacivanjem podataka s PlayStationa 4 na PlayStation 5 putem eksternog diksa. Neki od njih napisali su da su im podaci bili „pokvareni“ nakon njihovog transfera. Neki su korisnici potpuno izgubili podatke koje su prebacivali.
Da bi stvar bila gora, Sony još uvijek, kako se čini, nije razriješio ovaj problem nekim ažuriranjem sustava. No postoji jedan trik koji je mnogima pomogao. PlayStation 5 trebao bi ostati u Rest Modeu, s tim da bi u njega u tim trenucima trebao biti uključen eksterni uređaj putem USB-a. Na taj će način konzola „popraviti“ eksterni disk, prilagoditi ga sebi i tako smanjiti mogućnost kvara. Ako to ne uspije, ona je riječ o puno većem problemu.
Error code CE-108262-9
Jedan od onih šifriranih errora za koje valjda samo developeri znaju što točno znači. Korisnici PlayStationa 5 prijavili su „Error code CE-108262-9“ kao šifru koja im se najčešće pojavljuje tijekom igranja.
Radi se o grešci koja se pojavljuje zbog kvara u sistemu ili u hardveru. Nažalost, ovaj će problem zahtijevati rješavanje pozivom tehničke podrške. Nije ovo greška ili bug koji će Sony moći riješiti nekakvim ažuriranjem, već je to individualni problem svake konzole. Ako vam se pojavi više puta, kontaktirajte tehničku podršku PlayStationa.
Piše: Marin Karadžija
Foto: Sony PlayStation Official