Švicarski vojni nožić postao je sinonim za raznovrsnost, često služeći kao mjerilo za multifunkcionalne proizvode u različitim kategorijama. On je standardni primjer kada tvrtke žele istaknuti raznolike mogućnosti svojih proizvoda. Od rezanja do otvaranja boca i brušenja, švicarski vojni nožić već dugo vremena slavi se zbog svoje korisnosti.
Međutim, Victorinox, poznati proizvođač ovog ikoničnog alata, istražuje nove mogućnosti razvijajući verziju švicarskog vojnog noža koja ne uključuje tradicionalnu oštricu.
“U početnim smo fazama stvaranja džepnih alata koji ne uključuju oštrice”, rekao je glasnogovornik tvrtke za CNN. Iako Victorinox nema namjeru prestati proizvoditi modele s oštricama, prepoznaje potrebu da se prilagodi tržištima gdje nošenje noževa možda nije toliko prihvaćeno kulturno ili zakonski dopušteno, kao što je to slučaj u Engleskoj i određenim azijskim zemljama. Ovaj korak dolazi kao odgovor na potencijalne zakonodavne promjene, posebno u Velikoj Britaniji, što se tiče javnog nošenja oštrica.
Podrijetlo švicarskog vojnog nožića može se pratiti do 1880-ih godina u Njemačkoj, prije nego što je švicarski poduzetnik Karl Elsener preuzeo proizvodnju i uspostavio njegov ikonični status. Konkurencija je nastala s pojavom Wengera, što je dovelo do podjele narudžbi vlade između ove dvije tvrtke. Wenger je svoju verziju nazvao “pravim” švicarskim vojnim nožem, dok je Victorinox reklamirao svoj kao “originalan”. Konačno spajanje dviju tvrtki 2005. godine učvrstilo je njihovu baštinu.
Unatoč izazovima poput povećanog nadzora i regulacije nakon događaja poput 11. rujna, Victorinox i njegovi švicarski vojni noževi opstali su. Zapravo, tvrtka je proslavila milestone proizvodnjom svog 500-milijuntog švicarskog vojnog noža 2017. godine. Među njihovim bogatim izborom nalazi se Swiss Champ XXL, čija je cijena 395 dolara, s impresivnim nizom od 73 uporabne mogućnosti, uključujući specijalizirane alate poput strugača za ribu, pinceta i pile za drvo.