Francuski proizvođač automobila Renault predstavit će novi model legendarnog Renaulta 4. Koncept tog njihovog novog automobila bit će u potpunosti otkriven 26. studenog, a službeni naziv mu je Renault 4L.
O ovom se automobilu ne zna baš previše, a Renault je na svojim stranicama pustio samo jedan video na kojem vidimo samo konture novog modela. Koliko se može primijetiti, nova „četvorka“ će imati futuristički izgled, no pokušat će zadržati neku osnovu i štih klasičnog Renaultovog modela. Pogledajte video:
The original Renault 4 ventured just about everywhere: towns, countrysides, deserts… and now for its 60th birthday, Renault will take R4 into the future. ☄️
Take-off on November 26th. #AIR4 #RoadToAir pic.twitter.com/ZASJoFlLkO— Renault Group (@renaultgroup) November 12, 2021
Jedino što se sigurno zna je da će nova „četvorka“ biti u potpunosti na struju. Iako još uvijek nije potvrđeno, iz nekih izvora stižu informacije da bi novi Renault 4 mogao imati dosta jak električni motor koji razvija 134 konjske snage, dok bi s jednim punjenjem baterije trebao moći voziti 249 milja, odnosno 400 kilometara.
Povijesno dobar automobil
Da se malo prisjetimo i povijesti, legendarna „četvorka“ ugledala je svijetlo dana davne 1961. godine. Konkurencija je među francuskim proizvođačima automobila tad bila zaoštrena, a na tržištu je jako dobro kotirao Citroen 2CV, poznatiji kao „Spaček“.
Renault 4 bio je automobil za „obične ljude“, nije nudio neki pretjeran luksuz, no bio je prihvatljive cijene i imao je jači motor od Citroenovog, tako da je u samo nekoliko godina od proizvodnje postao pravi klasik.
Četvorka se proizvodila sve do 1994. godine, a posljednje dvije godine samo se proizvodila u Novom Mestu u Sloveniji. Ukupno je prodano osam milijuna ovih Renaultovih automobila. Jedna od njegovih najprepoznatljivijih karakteristika bio je mjenjač „kišobran“ koji je imao najprije tri, a kasnije i četiri brzine. Bio je to jedan od najblistavijih primjera funkcionalno dizajniranog automobila ispred svog vremena i jedan od prvih malih hatchbackova koji su kasnije poplavili automobilsko tržište.
Nova „četvorka“ trebala bi imati slične karakteristike kao i njen prethodnik, bar ove socijalne, ako ih možemo tako nazvati. Cijena bi trebala biti pristupačna, a auto će također biti manjih dimenzija. Dizajn će biti više „kutijast“, nego zaobljen, kako bi se zadržao štih iz prošlosti.
Retro u 2021. godini
Novi Renault 4 trebao bi biti samo jedan u nizu Renaultovih pokušaja da ožive neke stare modele i osuvremene ih. Prije njega javnosti su predstavili koncept Renaulta 5. Najvažnije od svega je da Renault ide prema potpunoj elektrifikaciji automobila. Naime, Renault se kreće prema tome da do sredine ovog stoljeća 65 posto njihovih automobila budu na struju, a do 2030. godine im je cilj da proizvode 90 posto automobila na struju.
Jedan od čelnika Renaulta Luca De Meo potvrdio je za magazin Auto Express da će Renault raditi na oživljavanju još nekih klasičnih modela.
Imali smo toliko modela koji su obilježili povijest i bila bi velika šteta da se ne povežemo s tom dugom povijesti i tradicijom. Ne želimo samo gledati u retrovizor, želimo napraviti inovacije i Renault 5 je najbolji primjer toga. Puno ljudi me pita kako to da smo se odlučili na retro dizajn. Nije to retrodizajn, to je poboljšavanje koncepta. U planu imamo puno stvari koje želimo unaprijediti“, objasnio je De Meo.
Iako cijela ova priča zvuči zanimljivo i potaknut će sigurno nostalgične emocije, svjedočili smo oživljavanju nekih klasičnih modela s kojima se nije uspjelo postići isto. Na primjer, Fiat je renovirao kultnog „fiću“, no cijena je bila vrlo visoka te nije baš odgovarao duhu svog prethodnika, više je bio šminka nego „real deal“ bez obzira na to što je od 2007. do 2019. prodano više oko 2 milijuna 110 tisuća primjeraka i trenutno je u padu (prikaz prodaje FIAT 500).
Foto: Screenshot/Renault Group
Piše: Marin Karadžija