Znate ono kad mislite da ćete izaći van s dečkima samo na jednu pivu, a večer zapravo završi šmrkanjem kokaina s tijela Lidije Bačić? Ne znamo ni mi, no to je samo jedan od načina da se pokaže nesrazmjer očekivanog i dobivenog kad je u pitanju novi, oživljeni model klasičnog Renaulta 4.

Kako smo već pisali, francuski automobilski div odlučio je udahnuti novi život u svoj klasični model koji ove godine slavi svoj 60. rođendan. Renault je pokazao u promotivnim videima svoju novu „četvorku“ u mraku i svi su mislili da je riječ samo o redizajnu, no kad su se svjetla upalila, pred nama se pojavio – leteći automobil. Riječ je o samo jednom modelu koji se zove Renault AIR4.

 

Povratak u budućnost

Nije šala, nova Renault „četvorka“ letjet će zrakom pomoću pogonskih motora koje ima umjesto kotača. Naravno, radi se samo o konceptu automobila koji još uvijek nije spreman za masovnu proizvodnju, no sa sigurnošću sad možemo reći – budućnost je sad.

Cijeli auto napravljen je od ugljičnih vlakana kako bi bio što lakši. Kao što smo znali vidjeti samo u filmovima, ima motor za potisak od tla. Pokreću ga litijeve baterije od 22,000 mAh koje mogu zajedno generirati oko 90,000 mAh. Svaki od četiri propelera ima potisak od 95 kilograma, tako da sva četiri u kombinaciji daju potisak od 380 kilograma.

Maksimalna brzina uzleta ovog Renaulta je 14 metara u sekundi, no zbog sigurnosnih razloga ta je brzina limitirana na četiri metra u sekundi, što je malo manje od 15 kilometara na sat. Također, maksimalna brzina Renaulta u zraku je 94 kilometra na sat, a maksimalna visina koju može dostići je 700 metara.

 

„U ovoj slavljeničkoj godini htjeli smo proizvesti nešto nekonvencionalno kako bismo obilježili 60. rođendan Renaulta 4L. Ova suradnja s Arsenaleom bila nam je prirodan korak. Leteći koncept AIR4 je nešto dosad neviđeno i to je neka vizija kako bi ovaj ikonski automobil mogao izgledati u budućnosti. Trenutno jako podsjeća na dron sa četiri elise, a tako se zasad i kreće“, rekao je povodom predstavljanja ovog modela Arnaud Belloni, šef marketinga u Renaultu.

No AIR4 na razini je tek ideje. Realnost je sada novi, redizajnirani i potpuno električni Renault 4L, o čijem smo predstavljanju već i pisali. Novi Renault 4L ima jak električni motor koji razvija 134 konjske snage, dok bi s jednim punjenjem baterije trebao moći voziti 249 milja, odnosno 400 kilometara.

Legendarni autić ponovo vozi

Da se malo prisjetimo i povijesti, legendarna „četvorka“ ugledala je svijetlo dana davne 1961. godine. Konkurencija je među francuskim proizvođačima automobila tad bila zaoštrena, a na tržištu je jako dobro kotirao Citroen 2CV, poznatiji kao „Spaček“.

Renault 4 bio je automobil za „obične ljude“, nije nudio neki pretjeran luksuz, no bio je prihvatljive cijene i imao je jači motor od Citroenovog, tako da je u samo nekoliko godina od proizvodnje postao pravi klasik.

Četvorka se proizvodila sve do 1994. godine, a posljednje dvije godine samo se proizvodila u Novom Mestu u Sloveniji. Ukupno je prodano osam milijuna ovih Renaultovih automobila. Jedna od njegovih najprepoznatljivijih karakteristika bio je mjenjač „kišobran“ koji je imao najprije tri, a kasnije i četiri brzine. Bio je to jedan od najblistavijih primjera funkcionalno dizajniranog automobila ispred svog vremena i jedan od prvih malih hatchbackova koji su kasnije poplavili automobilsko tržište.

Nova „četvorka“ trebala bi imati slične karakteristike kao i njen prethodnik, bar ove socijalne, ako ih možemo tako nazvati. Cijena bi trebala biti pristupačna, a auto će također biti manjih dimenzija. Dizajn je više „kutijast“, nego zaobljen, kako bi se zadržao štih iz prošlosti.

Piše: Marin Karadžija

Foto: Renault Group