Nakon što smo istražili koje su najjeftinije zimske gume koje možete nabaviti u Hrvatskoj, vrijeme je da se osvrnemo i na one najkvalitetnije na tržištu.

Ove je godine vrijedi pravilo o obaveznoj zimskoj opremi od 15. studenog, a od 1. studenog obavezna je vožnja s upaljenim svjetlima. Zimska oprema na automobilima uključuje zimske gume koje su puno bolje rješenje od cjelogodišnjih guma.

Podsjetimo, ako prometna policija zatekne vozilo bez zimske opreme na cesti u vrijeme kada je zimska oprema obvezna, naredit će vozaču da odmah zaustavi vozilo ili da nastavi voziti cestom na kojoj je kretanje te vrste vozila dopušteno ili da upotrijebi zimsku opremu. U suprotnom, vozaču prijeti novčana kazna od 1000 kuna.

Već tradicionalno, HAK je u svom magazinu HAK revija napravio test zimskih guma za predstojeću zimu. Testirali su gume u dvjema veličinama, prva je najpopularnija veličina guma trenutno u svijetu 195/65/R15 koju koriste, na primjer VW Golf, Opel Astra, Ford Focus, Honda Civic, Hyundai i30, KIA Ceed, Peugeot 308, Renault Megane, SEAT Leon, Škoda Octavia, Toyota Auris/Corolla, Citroen C3/C4… Drugu veličinu guma koriste, na primjer, Audi A4/A5, BMW serije 3/4, Mercedes klase B/C, Alfa Romeo Giulia, Honda Accord, Lexus, GS, Volvo V60/S80.

U svakom se testiranju uspoređivalo 16 različitih modela zimskih guma, a istaknule su se tri marke proizvođača – Dunlop, Michelin i Goodyear.

Jako dobre „male“ gume

U konkurenciji ovih manjih guma promjera 15 istaknula su se četiri modela koja su zaslužila ocjenu četiri zvjezdice, odnosno vrlo preporučljivih guma. To su modeli: Dunlop Winter Response 2, Goodyear Ultragrip 9+, Michelin Alpin 6+ i Vredestein Vintrac. Od ovih poznatijih marki, možda Vredestrein uskače u oči, no to su gume koje su se pokazale najbolje po pitanju potrošnje goriva. Da, gume mogu utjecati na veću ili manju potrošnju goriva, a Vredesteinove gume će vam u prosjeku uštedjeti najviše goriva.

Među ovim manjim gumama s navedena četiri modela ne možete pogriješiti. Oni su izvrsno prošli testiranja na ledu, snijegu, na mokrom i suhom, a Michelinova i Vredesteinova guma pokazale su se za pola razine izdržljivijima od ostale dvije gume. Ako se pitate koliko kilometara mogu izdržati najkvalitetnije gume, odgovor je da ove Michelinove i Vredesteinove mogu prijeći 34.400 kilometara, dok najmanje izdržljive gume s testiranja Maxxis Premitra Snow WP6 mogu izdržati 21.800 kilometara.

Treba spomenuti i najlošije gume na testiranju, a to su, u ovom slučaju bile Kumho Wintercraft Wp51. Kumhove gume su jedine potpale pod kategoriju „djelomično preporučljivih“, odnosno dobile su dvije zvjezdice na HAK-ovom testiranju. Najveći problem ovih guma jesu performanse na suhom. Realno, ipak se po zimi najviše vozi po suhim cestama, a Wintercraft ipak tu nije na najvišoj razini. Po snijegu i ledu pokazale su ove gume jako dobre rezultate, dok su na mokrom također tek osrednje i to ih je koštalo ocjene od dvije zvjezdice.

Naglasimo još da su sve ili gotovo sve testirane gume pokazale jako dobre rezultate pri uštedi goriva te da su iznimno dobro prijanjale po ledu i snijegu. Detaljan pregled testiranja svih zimskih guma možete pronaći OVDJE.

Dva modela R17 se ne preporučuju

Za razliku od ovih manjih popularnih guma, zimske gume dimenzije 225/50/R17 obično se vežu uz nešto veće automobile, uglavnom limuzine. Na testiranjima gume za ove automobile nisu se pokazale toliko sigurnima kao za manje automobile. Naime, tri su modela dobila oznaku četiri zvijezdice iliti „vrlo preporučljivo“, a to su Dunlop Winter Sport 5, Michelin Alpin 6 i Goodyear UltraGrip Performance +.

Od ta tri modela, prakitčki ne možete promašiti s odabirom. Dunlopov WInter Response odličan je po suhom i bez premca u kočenju na suhom, no proizvodi dosta buke, ako vam je to važno. Goodyear UltraGrip 9+ je prava all-around guma kojoj je teško pronaći pravi nedostatak, dok je Michelin Alpin 6 najbolja guma za suhe ceste. Ipak, Michelin ima manje nedostatke kad se radi o mokroj cesti.

U ovoj dimenziji postoje i dva modela guma koji se ne preporučuju, riječ je o modelima Goodride Z-507 Zuper Snow i Linglong Greeen-Max Winter UHP. Goodrideove gume pokazale su se lošima na snijegu, zaustavni put bio je dugačak, teško je bilo zadržati pravac u testnom automobilu, a jako loš bio je i grip pa je ubrzanje bilo otežano po snijegu. Linglong gume su po mokroj cesti bile ono što je Goodride bio na snijegu, dakle, nepouzdane i nepreporučljive.

U našoj analizi spominjali smo samo najbolje i najlošije gume koje su prošle testiranja, no, ako želite proučiti cijelo testiranje i detaljne ocjene, možete to učiniti OVDJE.

Piše: Marin Karadžija

Foto: Flickr

Izvor: najvećim dijelom HAK