Svjetski poznati lanac brze prehrane Domino’s zakoračio je još prošle godine na hrvatsko tržište. Otvorili su svoj prvi restoran u Ulici kneza Mislava, a prije otprilike tjedan dana su, s velikim zakašnjenjem u odnosu na najavljeno, otvorili i još jedan restoran u Trakošćanskoj ulici na Trešnjevci.

Domino’s je svjetski gigant na tržištu brze hrane, forte su im pizze, a vrlo je zanimljiva njihova 60-godišnja povijest. Nisu ih utemeljili Amerikanci talijanskog porijekla, već irskog, što se i vidi na njihovim standardiziranim pizzama koje imaju dosta debelu koru, za razliku od tankih pizza u kakve se kunu u klasičnim picerijama kod nas. Isto tako, neke njihove pizze su prilagođene hrvatskom tržištu i može ih se naći samo kod nas.

Jesti u Domino’su znači da nećete samo zadovoljiti svoje fizičke i hedonističke potrebe, oni vam moraju pružiti iskustvo brenda. Dakle, osim same hrane, vi plaćate i Domino’s brend, isto kao i u preskupom McDonald’su. Cijene pizza u Domino’su pokazuju nam kako oni možda i previše cijene taj svoj brend.

Evo i primjera: Malu miješanu pizzu (koju oni nazivaju Classic i ima radijus 25 centimetara) možete naručiti u Domino’su za 45 kuna. Velika miješana pizza (Large Capricciosa) ima promjer 29 centimetara i košta 55 kuna, dok Grande Capricciosa, koja promjerom odgovara veličini velike pizze u nekom restoranu košta 70 kuna. Ipak, ti navedeni radijusi mogu zavarati čovjeka. Pizza iz Domino’sa je bogata, ne štedi se materijal, tako da nećete uz Large pizzu ostati gladni.

Kako bismo testirali što sve Domino’s može, naručili smo pizzu u utorak navečer, i to malo nakon 18 sati, kad smo pretpostavili da ne bi smjelo biti velike gužve. Naručiti se može telefonom ili preko interneta, a dostava košta osam kuna. Internetska aplikacija nudi 101 mogućnost i, ako se prvi put prijavljujete na nju, trebat će vam određeno vrijeme da pohvatate sve moguće akcije. Najgore je, zapravo, ako naručujete pizzu samo za sebe. Dojam je da ćete tako proći najskuplje jer ćete, na primjer, za Large miješanu pizzu platiti 63 kune s dostavom, što je svakako previše. Realno, Domino’s je, u hrvatskim okvirima, skupa picerija, no na stranici nudi razne akcije koje vam mogu malo olakšati život. Na primjer, mi smo iskoristili kupon koji vrijedi za dvije pizze od ponedjeljka do srijede, a u kojem će vas jeftinija pizza izaći 15 kuna. S dostavom su nas jedna Large miješana i jedna Large Cheeseburger pizza izašli 83 kune. Možete si i sami složiti pizzu po svom guštu te tražiti da vam na pizzu stave tonu sira.

Valja napomenuti i da, osim pizze, u ponudi imaju i peciva sa zapečenim sirom i salamom/slaninom, nekakve pilećih pohanace koji podsjećaju na KFC-ove proizvode te par vrsta slastica.

Ukusna pizza i brza dostava

Kad prođete sve te korake narudžbe, aplikacija vam ponudi da vas zapamti kako bi narudžba sljedeći put bila brža i učinkovitija. E, onda vam se na ekranu prikaže famozni Domino’sov tracker na kojem uživo možete pratiti vašu pizzu koja se priprema pa ide u peć, a jedan korak je i „provjera kvalitete“, što je malo čudno jer ne želimo znati na koji se način ta kvaliteta provjerava. Uglavnom, nakon brze pripreme stiže i brza dostava. Domino’s se ponosi svojom brzom dostavom, garantiraju da će vam pizza stići za manje od 30 minuta i zato je područje dostave ograničeno. U stan oko 2 kilometra udaljen od Domino’s restorana pizza je stigla za 20 minuta, dostavljač se još i ispričavao na kašnjenju, što je poprilično impresivno. Dobili smo i jedan kupon za popust od 20 posto na sljedeću naručenu Large pizzu. Domino’s, inače, dostavlja svoje pizze na električnim biciklima, ne čeka se da se nakupe narudžbe, nego se odmah kreće.

Dominos tracker narudžbe

Pizza je još uvijek bila vruća kad je stigla, iz kutije je izlazio dim, što je zgodan specijalni efekt koji želite vidjeti po dostavi. Iskreno, malo nas je razočarala veličina obje pizze, no bile su bogate sastojcima pa su tako kompenzirale nedostatak radijusa. Pomalo čudno je bilo koliko ima crnih maslina na miješanoj pizzi, no oduševio je paradajz-sos koji je bio vrlo ukusan i popravio je dojam. Cheeseburger pizza imala je dominantni okus nekog sendvič-umaka, a u sebi malo mljevenog mesa, sir te komadiće povrća. Okus je drugačiji, no također vrlo dobar. Rub na obje pizze bio je hrskav, što je također karakteristika kojom se Domino’s ponosi.

Prednosti i mane

Sad kad se malo slegla pizza, kao i dojmovi, valja napraviti zaključak. Izborila se ova franšiza za primat na tržištu u Americi i trebao bi im biti mačji kašalj pokoriti Hrvatsku, gdje baš i nema veliku konkurenciju u vidu velikih lanaca picerija? Morat će se, ipak, još dosta potruditi. Ono gdje Domino’s zasad ima dominaciju je brzina dostave, što im je već dugo jedan od zaštitnih znakova. Njihova cijena još uvijek ne odgovara onome što dobijemo na tanjuru ili u kutiji iz koje se dimi. Da ne bi bilo zabune, njihova je pizza ukusna. Dobro možete proći jedino ako se zadubite u njihove akcije i kupone pa si nešto iskombinirate za nižu cijenu.

Njihov brend u Hrvatskoj ipak nema vrijednost kao, na primjer McDonald’s. Ne pomaže im ni što im je područje dostave poprilično suženo, bar zasad, pa je za očekivati otvaranje još pokojeg lokala ako se žele proširiti i nastaviti svoju „30-minutes-or less“ filozofiju dostave. Domino’s tradicionalno brine o svojim mušterijama, oni su utjelovljenje one stare izreke da je gost uvijek u pravu i vjerojatno će pronaći neki način da se više približi hrvatskim mušterijama. Poslovnica koju smo recenzirali ima na Googleu ocjenu tek 3,1.

Foto: Flickr

Piše: Marin Karadžija