Spremili ste prije nekoliko mjeseci (ili godina) vozačku dozvolu u džep, dosta vam je svađanja s roditeljima o terminima vožnje, a imate i neku ušteđevinu od ljeta. Nemate što čekati, vrijeme je da se izborite za svoj prvi automobil.
Naravno, teško je da ćete moći samostalno isfinancirati taj trošak i zato smo istražili koji bi rabljeni automobili na tržištu mogli biti dobri i pouzdani, a opet ne tako devastirajući za vaš budžet. Povoljni ne znači samo jeftini, već i isplativi u vidu toga da nećete morati svakih mjesec dana ići s njim kod mehaničara.
Prije nego krenemo s listom automobila, napominjemo da tržište polovnih automobila ima svojih sivih zona te da se naše ocjene odnose na automobile koji su u dobrom stanju. Prije kupnje biste se svakako trebali konzultirati s mehaničarom da vidite u kakvom je stanju vaš budući limeni ljubimac.
Odmah smo krenuli „u glavu“ s ovim Toyotinim modelom jer s njim praktički ne možete promašiti. Yarisa na tržištu polovnih automobila ima pregršt, može se na poznatim nam oglasnicima naći u dobrom stanju i za manje od 20 tisuća kuna.
Nije to eksplozivan ni brz auto, ne izgleda ni bog zna kako atraktivno, ali je zato siguran, troši malo goriva i nećete s njim puno puta ići kod automehaničara. Ta je kvaliteta zapravo Yarisova najveća prednost, zaista je automobil koji vam uštedi dosta novca svojom izdržljivošću. Što se izgleda tiče, pa tu će vjerojatno biti malo previranja jer Yaris nije baš atraktivan poput, recimo, Alfe Romeo, ali je hatchback u kojem će vam poslužiti da u njemu napravite svojih početnih nekoliko stotina kilometara.
Također, iznenađujuće je koliko stvari stane u ovaj, naizgled, maleni auto. Modeli Yarisa od 2005. Do 2008. godine trebali bi imati sasvim dobre cijene na tržištu polovnih automobila.
Renault Clio
Francuski automobilski div postao je div upravo zbog malih automobila koji su biti pristupačni običnim ljudima. Renault Clio dugo je već jedan od najboljih malih automobila na tržištu, a iznimno je popularan bio u 2000-im godinama.
Modele iz tog razdoblja naći ćete po cijeni koja je najčešće niža od 2000 eura, a za te ćete novce dobiti odličan i dosta pouzdan automobil na kojem možete izbrusiti svoje vozačke vještine. Clio je, za razliku od mnogih malih automobila u svojoj klasi, pogodan čak i za dulja putovanja. Fascinantna je kilometraža koju ovaj automobil može prijeći bez da se to na njemu osjeti.
No pri kupnji biste trebali pripaziti na jednu stvar. Iako se Renault ponosi svojim motorima, kvarovi na dizelašu puno su skuplji za popravak nego što je to slučaj kod benzinca pa je bolje pronaći benzinca, u što boljem stanju, naravno. Također, pobrinite se da vaš Clio ima klima-uređaj jer iz tog doba nisu svi modeli tako opremljeni.
Kad smo kod povoljnih polovnih automobila, nekako se Francuzi nameću sami od sebe. Peugeot 207 odličan je kao prvi automobil koji se lako snalazi u gradskoj vožnji, ali može ići i na duge staze.
Njegovo upravljanje je i za današnje standarde jako dobro što se tiče gradskih manevara, no njegov najslabiji motor ima tek 68 konja i nikako ga ne preporučujemo. Peugeot 207 relativno je težak automobil i taj ga motor čini iznimno tromim, tako da biste se, u slučaju da odaberete ovaj automobil kao svoj prvi, trebali ipak odlučiti na neki srednje jak motor iz ponude.
U konkurenciji sebi sličnih s Peugeotom ćete vjerojatno proći najjeftinije, a jedan od razloga je taj što ovih automobila ima puno na tržištu. Naime, bili su vrlo popularni u razdoblju od 2012. do 2017. godine. Valja napomenuti i da je Peugeot 207 razuman potrošač goriva.
Volkswagen Polo
Ako baš ne morate, nemojte odmah nakon polaganja vozačkog ispita kupovati Golfa. Osim ako nije Golf dvojka dizel, za taj klasik nijedno pravilo ne vrijedi, čak ni ono o vremenu koje teče.
Šalu na stranu, nešto moderniji Volkswageni od onih predratnog doba stvarno mogu biti dobri prvi automobili za mlade i neiskusne vozače. Da baš ne sjednete odmah u Golf, tu je njegov mali brat Volkswagen Polo, koji će vam biti odličan izbor za prvi automobil.
Polo je, zapravo, sve ono što je i Golf, samo za 20 posto manje. Dimenzije, snaga motora u tom su omjeru, a cijenom Polo još uvijek spada među povoljne rabljene automobile. Polo malo troši, dizelaši vam se gotovo sigurno neće ugasiti dok stojite usred raskrižja, a i relativno je udoban i pouzdan automobil.
Zanimljivost je da se Golfovi najviše kradu, dok kradljivci uglavnom zaobilaze Polo, tako da ni to nije loše za znati. Kao što je slučaj i kod Clija, Polo je pouzdan na duljim putovanjima.
Piše: Marin Karadžija
Foto: Flickr