Nema turiranja, ne možete noću probuditi cijelo selo. Da to i nije tako loša stvar svjedoče Energica i Harley-Davidson.
Tijekom proteklih 100 godina, tvrtke iz cijelog svijeta su eksperimentirale s različitim vrstama motocikala i skutera.
Motori s unutarnjim izgaranjem (Ineternal Combustion Engines) dominirali su scenom, baš kao što je to i kod automobila. Ali, ne može se poreći interes koji su ljudi pokazali i za dvokotače na električni pogon.
Eksperimenti s razvojem električnog motocikla počeli su još krajem 19. stoljeća (iako se tadašnji patent odnosio na električni bicikl), zanimanje za ovaj sektor stalno je raslo tijekom posljednjeg desetljeća u pozadini sve većeg reguliranja emisija CO2 i brige za klimatske promjene.
Danas postoji prilično širok izbor električnih motocikala i skutera, a s nekima od njih vozači bi mogli zaboraviti svoje stare benzinske strojeve.
Dok velike tvrtke poput Yamahe i Kawasakija rade na lansiranju nekoliko motocikala na baterije u bliskoj budućnosti, druge manje poznate tvrtke već su napravile dobre korake u razvoju solidnog i učinkovitog stroja na dva kotača.
Uzmimo za primjer Energicu, europsku tvrtku koja se ponosi time što je prvi talijanski proizvođač supersportskih električnih motocikala.
Njihov model Ego, koji ima 145 KS i 215 Nm okretnog momenta, a sve to može postići najveću brzinu od 240 km / h (149 mph), već je postao osnova za MotoE World Series, a u svojoj Ego + verziji teoretski je sposoban prevaliti 400 km (249 milja) jednim punjenjem.
Američka tvrtka Lightning otišla je još dalje sa svojim motociklom LS-218, koji može preći i brzinu više od 300 km/h, sa ogromnih 200 KS. Stoga ne izgleda kao da prelazak na električni pogon neće oduzeti svu zabavu.
Čak se i Harley-Davidson pridružio akciji, s njihovim Livewire modelom, čija se cijena kreće oko 30.000 USD, nešto jeftinije od LS218. Husqvarna će se također pridružiti evoluciji motocikala koja počinje s proizvodnjom 2021. ili 2022. godine.
Kao i kod svih ostalih stvari u životu, i električni motocikli imaju svoje prednosti i nedostatke, što biste svakako trebali uzeti u obzir prije kupnje. Iako bi niži troškovi i trenutni okretni moment mogli biti glavni zaokret u tehnologiji, morate se pomiriti s idejom da su, barem za sada, ovi bicikli obično znatno teži od svojih ICE kolega.
I na kraju, vjerojatno biste trebali odlučiti sviđa li vam se činjenica da će ovakav motocikl biti puno tiši od bilo čega drugog na dva kotača, što može biti dobra stvar ako volite izaći na vožnju usred noći i ne želite probuditi selo, ali može biti loša strana ako volite miris izgorjelog benzina i zvuk motora od 10K + RPM.
Sve u svemu, ako pronađete na internetu ljude koji vole motocikle na električni pogon, većina vozača je preplavljena trenutnim odzivom gasa i načinom na koji mogu podnijeti svakodnevne različite situacije. Svakako, buke više nema, ali kako se doseg povećava, a težina smanjuje, električni motocikli možda ukradu svjetla reflektora za nekoliko godina!