Cosmic Encounter je klasičan board game rata i diplomacije u svemiru u kojem igrači preuzimaju ulogu vanzemaljske rase koja pokušava proširiti svoj utjecaj u galaksiji.

Cosmic Encounter je klasična igra rata i diplomacije u svemiru u kojoj igrači preuzimaju ulogu vanzemaljske rase koja pokušava proširiti svoj utjecaj u galaksiji. Tri do pet igrača ima za cilj, samostalno ili putem saveznika, osnovati 5 kolonija izvan matičnog planeta (savezništva se formiraju slobodno). Prosječno trajanje jednog igranja je 60 – 120 min

Kad bi me netko pitao na što me igra podsjeća, odgovor bi bio da je riječ o svojevrsnoj kombinaciji Rizika i skoro zaboravljenog The Lord of the Rings TCG-a. A sličnu mehaniku možete naći i kod Battlestar Galactica Board Game-a, no tamo je više fokus na špijunima i skrivenim izdajicama. Usporedba s dobrim starim Diplomacyjem je isto vrlo opravdana.

Kako se igra?

Na početku, svaki igrač odabire svoju boju i ispred sebe postavlja pet matičnih planeta, slažući po četiri svoja broda na svaki planet. Glavni špil karata se zatim miješa te se po 8 karata dijeli svakom igraču. Igra se kroz niz rundi, poznatih kao “encounter” (susret). Igra se kreće u smjeru kazaljke na satu, jedan po jedan igrač, nakon što je svaki aktivni igrač obavio dva encountera ili nije uspio obaviti encounter.

Osnovna mehanika igre je encounter

Svaki encounter sastoji se od nekoliko podfaza:

1. Regroup – Aktivni igrač može iz Warpa (centralno groblje brodova) izvući jedan brod.

2. Destiny – Izvlači se jedna karta koja pokazuje ili boju jednog od igrača, wild kartu ili pak uvjet koji ukazuje na jednog od igrača (primjerice “najviše karata u ruci”). Svaka od tih karata upućuje na igrača koji će biti napadnut tijekom trenutnog encountera. Wild destiny karta daje igraču izbor koga će napasti, a ako igrač izvuče svoju boju, može napasti stranu koloniju na svojim planetima ili ponovno vući kartu.

3. Launch – Aktivni igrač (koji sada nosi ime Offense) u ovoj fazi pokazuje na koji Hyperspace Gate jednog od igrača (sada nosi ime Defense) želi staviti između jednog i četiri svoja broda.

4. Alliance – Offense i Defense sada imaju priliku pozvati bilo kojeg drugog igrača da se pridruži sa svojom flotom. Igrači moraju dobiti pozivnicu za pridruživanje koju mogu prihvatiti ili odbiti. Igrači koji se pridruže ofenzivi mogu poslati 1 – 4 broda na Hyperspace Gate, dok igrači koji se pridruže mogu poslati obrani 1 – 4 broda planeti koja je napadnuta.

5. Planning – Sada se Alliance zaključuje te Offense i Defense tajno biraju Encounter kartu iz ruke i igraju je licem prema dolje. Postoje tri vrste Encounter karata:

  • Attack: Te kartice pokazuju broj u rasponu od 00 do 40 s nepravilnom distribucijom (40,  30, 23, 20 i različite ostale manje vrijednosti).
  • Negotiate: Ove karte na sebi imaju slovo “N” koje znači Negotiate tj.označavaju želju za pregovorima igrača koji je kartu odigrao.

Morph: Ovo su jedine Morph karte u baznoj inačici igre te su pola Attack, a pola Negotiate.

6. Reveal – Encounter se sada razrješava tako što se karte okreću istovremeno, Morph karta ovdje dolazi do izražaja jer se može transformirati u kartu koja joj stoji nasuprot, kako bi se osigurao najbolji ishod. Rezultat ovisi o tome koja kombinacija karata se sučeljava:

  • Attack vs. Attack: Kombinacija se razrješava tako da veća vrijednost pobjeđuje tako da se jačina Attack karte dodaje broju brodova, a ovdje svi igrači jedne strane mogu dodavati razne dodatne karte koje će podići vrijednost napada.
  • Attack vs Negotiate: Attack ovdje automatski pobjeđuje dok se Negotiate može realativno zadovoljiti kroz Compensation fazu Encountera
  • Negotiate vs Negotiate: Svi saveznici su vraćeni u svoje kolonije, a igrači imaju jednu minutu da se dogovore. Dogovor se može sastojati od razmjene karata u rukama igrača i / ili uspostave jedne strane kolonije u domaćem sustavu protivničkog igrača.

Nakon toga slijedi Resolution – 7. faza u kojoj se raspoređuju pobjednički brodovi. Uništeni brodovi odlaze na groblje (Warp), dok igrač koji je izgubio igrajući Negotiate kartu kompenzira svoj automatski gubitak tako što uzima od pobjednika iz njegove ruke direktno broj karata koji je jednak brojnu brodova koji je izgubio.

Rezultat osnovanih stranih kolonija bilježi se uz rub Warp ploče kako bi svi imali jasan pregled situacije. Uz Encounter i Reinforcement specijalne karte još postoje i Flare te Artifact karte koje igri dodaju posebne mogućnosti pojačavanja sposobnosti svoje vanzemaljske rase, te se mogu koristiti u fazi koja je naznačena na njima, a uvijek se vraćaju natrag u špil te se mogu ponovno izvući.

Sada dolazimo do onoga što ovu igru čini jedinstvenom. Niti jedan meč zbog ovoga nije isti. Naime, kao što je rečeno prije, svaki igrač također ima jednu jedinstvenu vanzemaljsku rasu koja mu daje apsolutno asimetrične sposobnosti. One se biraju tako da svaki igrač na početku igre dobije dvije random Flare karte, od kojih odabire jednu. Moći su vrlo drastične i daju neočekivane efekte poput umnožavanja brodova i napadačke kartice umjesto dodavanja brodova, zbog čega se svi uništeni neprijateljski brodovi uklanjaju iz igre umjesto da odu u Warp ili da se pogleda protivnikova Encounter karta  prije nego što uopće odaberete svoju. Svaka igra imat će potpuno drugačiji ishod ovisno o kombinaciji vanzemaljskih rasa koje su u igri, a na igračima je da uravnoteže igru ​​putem strateških, pažljivih i stalno mijenjajućih saveza. Vanzemaljske sile su ono što pretvara osrednju igru ​​blefiranja i pregovaranja u vrtlog ludih mogućnosti.

Nebrojene su mogućnosti igranja i organiziranja handa koji je centralni management alat ove igre. Karte su glavni resurs te su baš karte jedna od rijetkih nepoznatih varijabli u igri. Ne samo da morate planirati cijeli pristup nego i paziti što drugi igrači znaju o vašem handu. 

Vanzemaljci u igri: Budući da su vanzemaljske moći naizgled premoćne, kombinacija vanzemaljaca u igri je važan faktor u načinu na koji igrač pristupa igri. Kako svi žele doći do pet stranih kolonija, važno je imati dobar osjećaj  koji vanzemaljci predstavljaju najveću prijetnju, a koji su dobra prilika za sinergiju i obostranu korist. Vrlo je vjerojatno da ćete tijekom igre trebati pomoći drugim igračima. Cijelo vrijeme želite težiti tome da pomažete igračima koji vam i dalje pružaju najveću relativnu korist i šansu za pobjedu.

Bez obzira na to što je prva verzija ove igre izašla 1977. godine, nema puno igara koje su joj dorasle.

Jedino što bi moglo odvratiti igrače je to da moraju odigrati više mečeva i vidjeti nekoliko scenarija da bi mogli suvereno igrati. Unatoč iskustvu koje bi se prikupilo nakon nekog vremena, scenariji su i dalje nepredvidivi, čine svaki meč unikatnim i baš zbog toga je ovaj board game održao svoj fan pool i ostao aktualan već preko 43 godine.

Za one koji žele započeti igrati, preporučamo da budete ustrajni jer će vas igra višestruko nagraditi. Isto tako, ono što morate učiniti da bi balansirali igru do kraja je nabaviti ekspanziju Cosmic Encounter – Cosmic Incursion koji dodaje 20 novih vanzemaljaca koji otvaraju nove nebrojene mogućnosti. Ekspanzija dodaje i narančastog igrača koji povećava igru na maksimalno šest igrača, što doprinosi zanimljivosti partije. Možda je najbitniji dodatak Cosmic Incursiona novi Reward špil koji dodaje mogućnosti umnožavanja Attack karata, Kickera, neutralizatora premoćnih sposobnosti vanzemaljaca i slično. Iako ova ekspanzija dodaje velik broj zanimljivih scenarija, kada su u igri početnici ekspanziju bi trebalo izostaviti.

Igru možete nabaviti na cartamagica.hr za cijenu od 531,99 kn.

Isto tako možete ju nabaviti putem Amazona ili nizozemskog boardgameshop.nl za cijenu od otprilike 60 eura.

Ova cijena se čini kao dosta visoko ulaganje, ali igra će vam se činiti vrlo jeftinom s obzirom na broj puta koji ćete joj se vraćati…

Cosmic Encounter je ManCave approved!

GG & HF

 

 

Izvor: How to play Cosmic Encounter